znajdź u mnie

sobota, 24 sierpnia 2013

Choinka szydełkiem pachnąca

Wiem że jeszcze daleka droga do świąt Bożego Narodzenia , ale u mnie juz zaczął sie okres dalekoświąteczny . W tym roku wymarzylam sobie choinke z ozdobami zrobionymi na szydełku, taka właśnie była u mojej Babci. Duża, żywa, pachnąca choinka pokryta bielutkimi aniołkami , gwiazdkami mieniącymi sie w świetle lampek i pełna dzwoneczków zwiastujących chwile rodzinne i ciepłe. Nie zabrakło tez różnych bombek szydełkowych. Szukanie dwóch identycznych było bezsensowne, ale zawsze próbowaliśmy. Szkoda tylko że nie można zapisywać na komputerze zdjęć ze swojej pamieci :) więc tylko pozostaje nam wspominać i opisywać , lepiej gorzej ale trzeba.
Po chwili namysłu i dłuższej chwili wspomnień zaczełam nieustannie szukać wzorów, schematów , porad tych dla początkujących bo niestety ale jestem we wszystkich swoich robótkach - samoukiem. Cieżko było ale najwazniejsze jest przebrnąć przez początek drogi , później już łatwiej. Żałuję tylko że jak Babcia chciała mi zaszczepić swoje zdolnosci rękodzielnictwa, ja wolałam się tarzać w sianie i nie w głowie mi bylo szydełkowanie , robótki na drutach czy hafty. Wtedy to było dla mnie takie staromodne. Teraz wspiera mnie w tym swoim dłubaniu Mama i dziekuję Jej za to. Wspiera kiedy coś nie wychodzi , a zdaża się to czesto na początku. Wszystkie wzory które mi wpadły w oko niestety nie wychodziły. Pierwsze dwie gwiazdki bo od nich zaczełam wogóle nie bedą sie nadawały do zawieszenia ( choc Mama mówi że wykrochmali się i bedzie dobrze - zobaczymy), ale nigdy ich nie spruję ani nie wyrzucę. Z sentymentem schowam na dnie pudła z nadzieją na przetrwanie do Mojego babcinego wieku. Hahaha. Przy nastepnych kilku juz było coraz lepiej więc z entuzjazmem wzielam się za dzwoneczki. Niestety ale każdy wzór musialam sobie zapisać po swojemu, opracować własną ręką. Niebawem pojawią się pierwsze wzory gwiazdek i ich graficzny i pisemny opis opracowany przezemnie , bardzo przydatny dla początkujących takich jak ja. Napewno pojawi się niedługo u mnie CANDY szydełkowe, juz teraz zapraszam . A u Was Kochani jaka bedzie w tym roku choinka. Czekam na komentarze i wszelakie sugestie , pytania .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz